Programajánló: MIBŐL LESZ PÉNZE A MÉDIAIPARNAK IDÉN ?

Szeretettel köszöntelek a Programajánló Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 118 fő
  • Képek - 135 db
  • Videók - 15 db
  • Blogbejegyzések - 185 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 60 db

Üdvözlettel,

Programajánló Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Programajánló Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 118 fő
  • Képek - 135 db
  • Videók - 15 db
  • Blogbejegyzések - 185 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 60 db

Üdvözlettel,

Programajánló Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Programajánló Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 118 fő
  • Képek - 135 db
  • Videók - 15 db
  • Blogbejegyzések - 185 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 60 db

Üdvözlettel,

Programajánló Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Programajánló Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 118 fő
  • Képek - 135 db
  • Videók - 15 db
  • Blogbejegyzések - 185 db
  • Fórumtémák - 52 db
  • Linkek - 60 db

Üdvözlettel,

Programajánló Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

 Miből lesz pénze a médiaiparnak idén?

2011. január 13. 16:51

Az Advertising Age megmondja, melyik médiatípusnak miből lesz vagy éppen nem lesz pénze 2011-ben. 

Kapcsolódó cikkek

Két napja azt írtuk meg, hogy az Advertising Age amerikai szaklap szerint milyen kilátásai vannak az ügynökségeknek 2011-ben, most pedig azt foglaljuk össze, hogy szerintük mi vár a médiaiparra idén. Elöljáróban annyit, hogy a nagy reményű innovációkról nem gondolják, hogy hoznák az elvárásokat.

Mi lesz veled, szórakozás?

Minden azon múlik majd, hogy a márkák mennyire tartják még alkalmasnak a szórakoztatóipar termékeit az eladás ösztönzésére. Rossz jel, hogy a termékelhelyezésből származó bevételek tavaly először csökkentek, az Adage szerint a márkázott tartalomból és szponzorált műsorokból jövő pénzek lendülete pedig alaposan alábbhagy 2011-ben.

Mázlija az iparnak, hogy több lábon áll, így a márkák meg fogják találni a médiaiparral azokat az együttműködéseket, amelyek továbblendíthetnek a holtponton. Ennek kárvallottjai viszont épp a reklámügynökségek lesznek, mert ők ki lesznek hagyva a buliból.

Rossz mozi szindróma

Hiába volt 2009 Hollywood legjobb éve, ami a bevételeket és a nézőszámokat illeti, tavaly szegény évet zárt az amerikai filmgyártás. A 3D-s mozifilmeket az ipar túlhájpolta, a 3D-s Narnia krónikái, a Prince of Persia és a Maci Laci is megbukott a pénztáraknál a magas jegyárak miatt, miközben az Eredet, a Social Network és a True Grit (A félszemű) hagyományos filmek nagyon jól teljesítettek, nem beszélve arról, hogy a Grown Ups (Nagyfiúk) pedig az amerikai komédia számára adott egy újabb esélyt – legalábbis az USA-ban.

Az Adage azt is jósolja, hogy az online filmkölcsönzők és streamportálok lyukat ütnek a mozi gyomrába, mert ott teszik elérhetővé a mozifilmeket, ahol az emberek szeretnék.

Hagyjuk a tévét

Az Adage szerint 2011 a hagyományos tévézés utolsó szakasza lehet, mivel az emberek egyre inkább az interneten nézik meg az eredetileg televízióra készült tartalmakat.

„Az a tény, hogy az emberek már nem ott nézik meg ezeket a tartalmakat, ahol ezt hatékonyan tudjuk mérni, egyre nagyobb problémát okoz” – mondja Alan Wurtzel, az NBC Universal kutatási és fejlesztési igazgatója. Ennek érdekében az Egyesület az Innovatív Médiamérésekért nevű szervezet megerősödését várja az Adage, amelynek számos egyéb szervezettel kell majd megküzdenie a saját gyakorlatának és módszertanának elfogadtatása közben.

Szintén nagy kihívást jelent a tévék számára, hogy kihasználják a közösségi média és más, nem televíziós szórakozási formák lehetőségeit. Christopher Vollmer, a Booz & Co. tanácsadócég médiáért felelős szakértője úgy látja, hogy a tévék a márkáikat videójátékokban és e-kereskedelmi környezetben akarják majd befuttatni, és tovább próbálkoznak majd az online fizetős szolgáltatásokkal is.

A kábeltévék először veszítettek előfizetőket 2010-ben, nagyjából 741 ezer előfizető mondta le a szolgáltatást csak a tavalyi év harmadik negyedévében. De minek is fizetnének elő, ha teljesen ingyen megnézhetnek egy-egy epizódot a Mad Manből a Hulun, a Youtube-on vagy a Netflixen. A legtöbb kábeltévé digitális videófelvevő applikációt fejlesztet okostelefonokra, amiket természetesen fizetőssé tesznek majd, de az Adage szerint olcsóbbnak kell lenniük, mint a hagyományos kábelelőfizetéseknek.

Így nem fog működni

A sajtótermékeknek el kell tekinteniük a hagyományos reklámfelület értékesítéstől, külön csomagokat kell készíteniük, amelyek platformsemlegesek, ugyanúgy lehet velük számolni printben, mint okostelefonokon vagy tableteken.

Az Ipadben 2010-ben nagyon sok médiavállalat kezdett el bízni, idén eldőlhet, hogy alkalmas-e a nyomtatott sajtó rendbetételére.

Nem is olyan apró szépséghiba, hogy a tabletpiac nem akkora még, hogy a hirdetők számára érdekes legyen, ráadásul a sajtótermékek applikációit korántsem fizették elő annyian, amennyire a sajtóipar számított.

„A kiadók arra számítottak, hogy ennyi elég lesz az iparág megmentésére, de meg kell tanulniuk, hogy senki nem fog majdnem öt dollárt fizetni egy szimpla digitális másolatért, ők ugyanannak a terméknek egy kibővített, feltúrbózott változatára kíváncsiak ezeken az eszközökön” – mondja Robin Steinberg, a MediaVest senior médiavásárlója.

A hirdetők Steinberg szerint kapva-kapnak majd az alkalmon, hogy elsők legyenek a tanulási folyamatban, de ehhez a kiadóknak is lépniük kell. „A kiadók eredményeket várnak és értelmes hirdetési modelleket. Néhány standardot muszáj lesz bevezetnünk, de nagyon lassan haladunk, bár ez jellemző a kiadókra” – zárja Steinberg.

 

idézet  reativ online K

Címkék: miből lesz pénze a médiaiparnak idén ?

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu